بهترین روش چاپ تعداد بالا، چاپ افست

صنعت چاپ جزو آن دسته از صنایعی به شمار می رود که قدمت زیادی دارد و در طول دوره های زمانی مختلف، تغییرات زیادی به خود دیده است. این تغییرات در سال های اخیر سرعت بیشتری گرفته و می توان به تکنولوژی هایی همچون چاپ افست، چاپ دیجیتال و ... اشاره کرد. همچنین تاثیر هوش مصنوعی بر این صنعت غیرقابل انکار است. 

همه چیز در مورد چاپ اُفست

هنگامی که از صنعت چاپ صحبت می کنیم بسیاری از افراد تصور می کنند که این صنعت صرفا به چاپ متون روی کاغذ مربوط است. اما این روزها صنعت چاپ به قدری پیشرفت کرده است که می توانیم تصاویر و متون مورد نظر را بر روی هر سطحی چاپ کنیم. روش های مختلفی برای چاپ وجود دارد که یکی از آن ها چاپ افست است که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر برخی از مراکز کپی پرینت از این شیوه برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با ثبت سفارش در وب سایت "زودکپی" درخواست خود را مبنی بر استفاده از چاپ افست یا چاپ دیجیتال بیان کنید. 
اگر بخواهیم اشاره ای به تاریخچه این تکنولوژی داشته باشیم باید به سال 1904 میلادی برگردیم. بسیار جالب است که در آن سال 3 نفر به طور همزمان چاپ افست را اختراع کردند. یکی از این افراد که در اختراع خود بسیار موفق عمل کرد، روبل نام داشت. او صاحب یک کارخانه چاپ و تجهیزات مربوطه بود که چاپ افست را به طور اتفاقی اختراع کرد. او مسئول کیفیت چاپ اسکناس محسوب می شد و هنگامی که به مشکل برمی خورد به سراغ یک لاستیک نرم برای چاپ می رفت. فرآیندی که در این شیوه طی شد باعث شد که یکی از کارگران به طور خیلی اتفاقی دست به چاپ افست بزند و این تکنولوژی تا امروز ماندگار شود. 

چاپ افست بهترین روش برای چاپ در تیراژ بالا به شمار می رود. نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر بسزایی در سرعت چاپ و رنگ آن دارد. قطعا با پیشرفته تر بودن دستگاه شاهد بهبود سرعت و رنگ کار خواهیم بود. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم چاپ افست بهترین گزینه برای تیراژ بالا می باشد و در حال حاضر تراکت های تبلیغاتی، روزنامه ها، پاکت نامه، کتاب، کاتالوگ و ... با این روش چاپ می شوند. 

دلایل محبوبیت چاپ اُفست چیست؟

  1. یکی از دلایل محبوب بودن چاپ افست این است که تصاویر و متون بسیار واضح و شفاف چاپ می شوند. این میزان از وضوح برای مشتریان جذاب است و به همین دلیل آن را نوعی چاپ مرغوب و با کیفیت می دانند.
  2. شرکت ها و افرادی که به چاپ در تیراژ بالا نیاز دارند به سراغ چاپ افست می روند و آن را راهکاری بسیار مقرون به صرفه می دانند. 
  3. چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال و سایر تکنولوژی های موجود در این صنعت، ارزان تر است و باعث کاهش هزینه های تبلیغاتی و چاپی سازمان ها می شود. 
  4. اگر بخواهیم سرعت چاپ افست را با چاپگرهای معمولی مقایسه کنیم به خوبی متوجه می شویم که سرعت بالاتری دارد و اپراتور با چرخاندن کلیدهای مخصوص، جریان جوهر را کنترل کند و تعداد چاپ بیشتری داشته باشد.
  5. به کمک چاپ افست می توانیم هر متن یا تصویری را بر روی متریال مختلف چاپ کنیم. این متریال می تواند شامل کاغذ، پارچه، شیشه، پلاستیک و ... باشد. 

با توجه به تمام مزایایی که راجع به چاپ افست وجود دارد باید به این نکته اشاره کنیم که اگر تیراژ کار پایین است پیشنهاد می کنیم به سراغ این روش نروید. زیرا برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود. همچنین سرعت چاپ آن نسبت به چاپ دیجیتال پایین تر است و برای کسانی که در تحویل سفارش خود عجله ندارند گزینه ای مناسب به شمار می رود. 

چاپ اُفست چگونه کار می کند؟

اکنون که به خوبی با چاپ افست و مزایای آن آشنا شدیم نوبت به این می رسد که بگوییم این تکنولوژی چگونه کار می کند؟ اولین غلتکی که در این دستگاه وجود دارد به نام غلتک جوهر شناخته می شود و جنس آن از آلومینیوم یا زینک است. این غلتک وظیفه پاشش رنگ بر روی متریال را بر عهده دارد. در زیر آن سیلندری وجود دارد که جهش چرخیدن آن برخلاف غلتک بالا است و رنگ را ایجاد می کند. غلتک آخر نیز به عنوان غلتک فشار معرفی می شود که وظیفه آن چاپ دقیق افست بر روی متریال می باشد. لازم به ذکر است که در چاپ افست از سیستم رنگی CMYK استفاده می شود. در این سیستم از چهار رنگ اصلی استفاده می شود و این موضوع جزو محدودیت های آن به شمار می رود. 
امروزه اغلب مراکز چاپی مانند زودکپی با در اختیار داشتن دستگاه های مجهز، قادر به ارائه انواع خدمات به مشتریان می باشند. شما می توانید بر اساس نیاز یا بودجه خود، چاپ افست یا چاپ دیجیتال را انتخاب کنید و با ذکر جزئیات کار، سفارش خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. زودکپی جزو آن دسته از مراکزی به شمار می رود که علاوه بر حفظ کیفیت تلاش می کند هزینه های شما را کاهش دهد.

شرکت طراحی سایت : ره وب