چگونه می‌توان از خدمات پرینت ارزان بهره‌مند شد؟

افرادی مانند دانشجویان یا دانش آموزان که به وفور نیازمند کپی پرینت هستند، همواره به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها می باشند. آن ها تمایل دارند از خدمات پرینت ارزان بدون کاهش کیفیت برخوردار شوند. مراکزی مانند "زودکپی" این خدمت را به مشتریان ارائه کرده و با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مجهز تلاش می کند تا نیاز مشتریان را مرتفع سازد.

کپی پرینت ارزان

یکی از مشکلاتی که اغلب دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه و ... با آن مواجه هستند این است که تمایل دارند به سراغ مراکزی بروند که پرینت ارزان ارائه می کند. اما بسیاری از مراکز، قیمت و کیفیت را به طور همزمان کاهش می دهند و این موضوع باعث نارضایتی مشتریان می شود. اما مرکزی مانند "زودکپی" با درنظر گرفتن نیاز مشتریان و استفاده از دستگاه های مجهز تلاش می کند تا کیفیت را در حد ایده آل نگه دارد و حدالامکان قیمت را کاهش دهد. این موضوع باعث می شود که هزینه پرینت برای مشتریان مقرون به صرفه تمام شود. 

مزایای کپی پرینت ارزان

  1. هنگامی که شما برای پرینت ارزان به سراغ مراکز معتبر می روید قطعا در طول زمان هزینه های شما کاهش پیدا می کند. این موضوع برای کسانی مانند دانشجویان که معمولا بودجه زیادی در اختیار ندارند حائز اهمیت است. 
  2. با کاهش هزینه پرینت می توانید تعداد بیشتری از فایل ها و اسناد خود را پرینت کنید و یا باقی بودجه خود را صرف موارد مهم تری در آموزش و کار کنید.
  3. برخی از افراد تصور می کنند که پرینت ارزان به معنای پرینت بی کیفیت است. در حالی که مراکز معتبر مانند زودکپی به خوبی می دانند که ایجاد رضایت و اعتماد در مشتری چقدر ارزشمند است. پس این مراکز از دستگاه هایی استفاده می کنند که به هیچ عنوان کیفیت چاپ را کاهش نمی دهند.

چه چالش هایی در پرینت ارزان وجود دارد؟

در این بخش قصد داریم به چالش هایی اشاره کنیم که معمولا مراکز چاپی با آن مواجه هستند و تمام تلاش خود را می کنند که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، هزینه های جاری خود را نیز تامین کنند.

  • تامین هزینه های جاری بدون کاهش کیفیت

قطعا یکی از مهم ترین چالش هایی که مراکز چاپی با آن مواجه هستند این است که علاوه بر حفظ کیفیت و کاهش قیمت، باید هزینه های جاری خود را نیز تامین کنند. منظور از هزینه های جاری در مراکز کپی و پرینت چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به مواردی همچون تعمیر دستگاه ها، تامین جوهر، کاغذ، انرژی برق و ... اشاره کرد. تمام دستگاه هایی که برای کپی پرینت از آن ها استفاده می شود با انرژی برق کار می کنند و باید هزینه مصرف انرژی آن ها را تامین کرد. از دیگر هزینه های جاری می توان به سرویس دستگاه ها اشاره کرد. اگر دستگاه هایی مانند پرینترهای لیزری، جوهر افشان، چاپ پلات و ... به صورت دوره ای سرویس نشوند به مرور زمان فرسوده می شوند ونمی توان انتظار کارآیی قابل قبول از آن ها داشت. 

  • تعادل میان کیفیت و قیمت

اگر قیمت بیش از حد پایین باشد شاهد افت کیفیت خواهیم بود. همچنین اگر قیمت خیلی بالا باشد مشتریان به سراغ مراکزی می روند که هزینه کمتری از آن ها دریافت کنند. به همین دلیل مراکزی مانند زودکپی تلاش کرده اند تا بتوانند تعادلی میان کیفیت و قیمت ایجاد کنند تا علاوه بر حفظ رضایت مشتریان، قادر به تامین هزینه های جاری نیز باشند. خوشبختانه دستگاه های پیشرفته نسبت به دستگاه های قدیمی به هزینه های کمتری برای نگهداری نیاز دارند و این موضوع کمک می کند تا در طول زمان، هزینه مراکز چاپی کاهش یابد.

  • استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای پرینت ارزان

هنگامی که از دستگاه های مدرن و پیشرفته صحبت می کنیم قطعا هزینه بیشتری بابت خرید آن ها پرداخت شده است  و یک مرکز چاپی، باید بتواند این هزینه را در مدت زمانی نه چندان طولانی، برگرداند. به همین دلیل مراکز چاپی باید نوعی از تکنولوژی را انتخاب کنند که علاوه بر تامین نیاز، هزینه را در مدت زمان معقولی برگشت دهد. 

راهکارهای مهم برای ارائه پرینت ارزان

با توجه به تمام توضیحات فوق، مراکز چاپی باید چه تدابیری را برای پرینت ارزان بیندیشند؟ از مهم ترین راهکارها استفاده از مواد مصرفی اقتصادی، اصلاح فرآیندها و ... می باشد که در ادامه به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد. 

  • استفاده از مواد مصرفی اقتصادی

در حال حاضر کاغذ، جوهر، تونر و ... با قیمت پایین و کیفیت مناسب وجود دارد که قطعا باعث رضایت مشتری خواهد بود. مراکز چاپی می توانند از این مواد مصرفی استفاده کنند. توجه داشته باشید که منظور از مواد مصرفی اقتصادی، نوع نامرغوب آن نیست. زیرا اگر از مواد نامرغوب استفاده کنید در مدت زمانی نه چندان طولانی، مشتریان خود را از دست خواهید داد.

  • استفاده از تکنولوژی های نوین

بسیاری از تکنولوژی های نوین مانند چاپ دیجیتال، سرعت و کیفیت بالایی دارد و مراکزی مانند زودکپی از آن برای پرینت ارزان استفاده می کند. همچنین چاپ لیزری قادر است تصاویر و فایل ها را با جزئیات زیاد و رنگ های زنده ارائه دهد و هزینه کمتری نسبت به چاپ جوهر افشان داشته باشد.

  • اصلاح فرآیندها

برخی از فرآیندهایی که برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرند نیاز به اصلاح دارند. در غیر این صورت باعث اتلاف زمان، انرژی و هزینه می شوند. مراکزی که فرآیندهای چاپ را اصلاح          می کنند، بهره وری را افزایش می دهند و در نهایت با کاهش هزینه ها می توانند قیمت خدمات خود را کاهش دهند. 
اصلاح فرآیندها نه تنها در صنعت چاپ بلکه در بسیاری از مراکز دیگر، عامل مهمی در بهبود کیفیت و بهره وری می باشد و می تواند در طولانی مدت، باعث کسب سود بیشتر شود. 

شرکت طراحی سایت : ره وب